Previously on Untaped
De Efteling, WRTS, UMC, Kanzi en Rabobank. Al sinds 2017 houden we ons bezig met producties voor zowel authentieke als opkomende merken. Merken en bedrijven die net als wij kansen zien in nieuwe marketing en “iets met video” willen. Ieder met een eigen doel. Dit groeide uit tot ruim 300 producties per jaar, zowel nationaal als internationaal, met een breed scala aan toepassingen: van arbeidscommunicatie tot lanceringen en van loyaliteitscampagne tot social media producties.
Omdat we weten dat het succes van videomarketing meer is dan een opgeleverde video, richtten we bij steeds meer opdrachtgevers ook mediateams. Teams binnen een bedrijf die vanaf dat moment de kennis hebben om actiegericht aan de slag te gaan met hun videomarketing. Met bewezen strategieën voor onder andere Nestlé en Ministerie van Defensie was het tijd om muren te doorbreken. Met Untaped nemen we je mee in onze wereld. Where video meets business.
Van optie naar noodzaak
Niet alleen binnen eigen producties lagen triggers voor Untaped. Ook evolueerde videomarketing van hippe optie naar keiharde noodzaak. Enerzijds zijn het de zoekmachines en online platformen die steeds meer waarde hechten aan video. Het is hoe social media is ingericht: het algoritme houdt van video. Anderzijds is het de mens die, bewust en onbewust, video verlangt. Niet alleen omdat we steeds selectiever worden, maar ook op zoek zijn naar een betere klantbeleving en merkherkenning. Een must voor conversie, voor online resultaat.
We geloven vooral dat video nooit het doel zou moeten zijn, maar altijd onderdeel is van een grotere strategie. Dat verlegt de uitdaging: een gebrek aan kennis en ervaring binnen videomarketing zorgt voor kwaliteitsverlies. Het zorgt ervoor dat zelfs de tofste video’s hun doel niet bereiken. Dat vinden wij bij Untaped waanzinnig zonde.
afleveringen vol tips én videomarketing inzichten
Met Untaped zorgen we voor:
- Onafhankelijkheid van externe partijen door zélf te snappen en doen
- Borging van kennis in eigen organisatie
- Talentontwikkeling binnen bedrijven
- Oprichting van mediateams binnen bedrijven en organisaties
- Het boosten van teams in het zien én grijpen van videokansen
Jessy van der Vlist
Oprichter van Sticky Chapters en Untaped. Strategisch sterk met oog voor de business kant binnen de videowereld. Hij denkt in formats & series en gelooft dat alles mogelijk is. Het grootste geluk in het leven? Dingen creëren. Sinds 2017 laat Jessy - en zijn allround team van talenten! - bedrijven en organisaties groeien door de kracht van video.